Thursday, April 29, 2010

B A N D U N G (part 2)

Assalamualaikum~hye there..tetibe jd rajen lak nk menulis..nk exercise kn jari aku nie..da gemuk2 da sume ny penangan mkn xhenti kt umah nie..haha..so second part ekh..nk cte pasal bende yg aku xsuke sepanjang aku kt bandung..ade ke??? hmmm..

TRANSPORT! yup aku sgt xsuke transport kt cni..bkn sbb xde or ssh nk dpt okeyy..sbb kt cni transport nk g mane2 pn akn sntiase ade..kol 12 mlm pn korg still leh blk umah ngan selamat n xyah jln kaki..confirm ade..dun worry:)) ade mcm2 jenis public transport kt cni..ade teksi, bas, angkotan kota(angkot) n ade jugak ojek..haha..bas n teksi sape2 pn tau..tp msti ade yg xtau apekah gerangan angkot n ojek nie kn.. :p

BAS - aku xde la slalu sgt nek bas kt cni..jarang2 je..ble duit semput nk g kota bandung bru la guna public transport yg bernama bas nie..okey je bas diorg..cm kt msia jgk..hmm tak2..x mcm kt msia pn..sbb bas die agak buruk n sempit laa..sgt xslesa nk letak kaki..tp aku still boley je tdo ble nek bas tu..haha..tp bende yg plg aku xsuke ble nek bas nie is ble ade org ngamen..btw ngamen tu org mntk sdekah ngan care menyanyi or men alat muzik..sgt tension okey! bising! esp ble seat aku tgh2 n diorg g men gitar laa gendang laa ntah ape2 laa lg alat muzik yg wujud bpe inci je dr telinga aku..arghhhh nie la keadaan yg plg aku xske! huhu..lg 1 ble nek bas nie msti ade org nk jual2..everytime bas benti ade jela org yg nek nk jual nail clipper laa korek kuping laa (cotton bud) newspaper laa..yg xbest ny ko nk bli ke x diorg men bg je kt ko..diorg jln dr dpn smpai blakang n letak brg yg diorg jual tu kt tiap2 org..pastu die patah blk dr blakang ke dpn n amek blk kalo org xbli..tp sape yg bli tu byr jela..aku ingt lg ade dis one time aku wat2 tdo..die pn melepasi la seat aku tanpa letak brg jualan die tu..pastu ble aku bgn da bkk mate tbe2 die leh patah blk n nk jugak die letak surak kabar die tu..hahahaha..saba jela.....

ANGKOT - okey ni transport paling common..g mane2 pn mesti ade angkot..angkot nie is like a van tau..not like a van tp mmg van pn..hmm ntah xtau cmne nk describe..tp yg pntg seat die xde la mcm seat van kte kt msia nie..seat dlm angkot tu cm seat nek komuter yg dok brdepan tu..haa lebey kurang cmtu la..angkot nie okeyy..ko xpggl pn die msti dtg je kt ko..sbb da byk sgt kn..tp yg xbest ny driver angkot tu..selagi xpenuh van tu selagi tu laa die nk sumbat org..pendek kate angkot tu leh muat smpai 15 org termasuk 2 org kt dpn..kalo cmpur driver jd 16 la..haa cube bayangkn..sendat tau x..kalo nek angkot nie mmg xsah la kalo xbercantum buntut n bahu ngan org kiri kanan korg..da naseb badan.....

OJEK - haa ojek nie sbenanye moto je..ye motosikal tu dijadikn pengangkutan awam kt cni..org tu bwk ko bonceng jela..ala mcm mat2 rempit tu..hahahhaha..tp kt cni aku ayu sket nek moto..aku dok sblh je..cm org zaman dulu2 nek moto..comey tau..cehh perasan..awal2 aku mmg xsuke lgsg nk nek ojek nie..yela nek moto ngan laki yg ko xknal kn msti la rase len sket..kalo korg tgk kang ingt boyfren aku lak..tp disebabkn keadaan last2 aku sauk jugak la..huhu..xkesah la tp aku slalu nek ojek nie ble nk g clas pg2..sbb umah aku jauh ngan U n aku pulak suke bgn lmbt..so ojek nie la pengankutan terpantas n termudah yg boley digunakan..mahal sket laa dr angkot..lg satu umah aku after kol 5 mmg da xde transport..tggl ojek je..so papehal pn kalo nk g mane2 mlm2 mmg wajibla nek ojek nie..i xpnah pgg pkcik tu tau..i pgg blakang tu je..pkcik tu busuk laa..xkuase nk rapat2 tau! ooops hehe..

hmm tu jela kot yg aku xsuke kt cni..TRANSPORT! yg lain2 sume okey je kot..kalo psl kes malaysia-indonesia tu aku mls nk komen..byk je leh komen sbenany tp malas! lgpun aku xpnh kne or trlibat ngan ape2 yg serius..selain dosen aku pnah provoke2 nk menaikkn kemarahan mase tutorial la..huhuhu..

owh yaa lg 1 org kt cni sgt suke duit..mmg la sume org pn suke duit..tp yg aku mksudkn nie psl tuan umah yg suke tpu duit org yg sewa umah..dlm batch aku je ade la dlm 3 kes kot..tpu duit bkn sket2 je ekh..byk tau!! da la kt cni byr sewa per year..bkn ny per month cm kt msia..aku n housmates aku pn kne jgk..Rp 800rbu lebey kurang Rm300 la lebuh cmtu je..mmg la xbyk sgt but still..sakit hati tol! papehal pn ibu D***h duit itu xpnah halal utk anda ye! harap maklum!!!

okey2 da pnat tulis n bebel pnjang2..smpai disini jela dlu ekh..esok lusa aku merapu lg..haha..good night (",)

No comments:

Post a Comment